การปฏิบัติการจัดการเรียนรู้และการวัดประเมินผลที่เน้นความรู้ในเนื้อหาวิทยาศาสตร์ผนวกวิธีการสอนครอบคลุมเนื้อหาตามมาตรฐานการเรียนรู้วิทยาศาสตร์ระดับประถมศึกษา การออกแบบกิจกรรมการเรียนรู้เพื่อตรวจสอบความเข้าใจของผู้เรียน การจัดกิจกรรมให้เชื่อมโยงประสบการณ์ใหม่กับความรู้เดิม การจัดลำดับเนื้อหาและลำดับแนวคิดเชิงวิทยาศาสตร์และลำดับการคิดของผู้เรียน การอภิปรายในชั้นเรียน การใช้สื่อการเรียนรู้ สถานการณ์ บริบทและโจทย์ปัญหา และการฝึกปฏิบัติการสอนแบบจุลภาค

Practice of learning management and assessment based on pedagogical content knowledge covering the national science benchmark in the primary level. Designing of learning activities for probing student’s understandings. Providing activities to link new experiences and prior knowledge. Ordering and sequencing scientific concepts and learners’ thinking. Classroom discussions, utilization of learning materials, events, context and problems and micro-teaching.